Timmerflottning på sjön Marmen 1957.
Marmen eller Marman är en sjö väster om Ljusne i Söderhamns kommun i Hälsingland och ingår i Ljusnans huvudavrinningsområde.
Sverige 1957
Meg Westergren. Svensk skådespelerska född 1932. Här i samband med sin filmdebut med en roll i den svenska långfilmen Leva på hoppet 1951. Hon gör rollen som 17-åriga Vivi som har teaterdrömmar.
publicerad i tidningen Filmjournalen nr 17 1950.
Reportaget uppmärksammar hennes filmdebut i Göran Genteles film "Leva på hoppet". Inspelningen av filmen skedde 1950 och den hade Sverigepremiär den 11 april 1951 på biograf Saga i Sthlm. Bilden finns som affisch: https://xnomatch.com/products/meg-westergren-1950-poster-pa-matt-papper-i-museikvalitet
Skådespelaren Nils Kihlberg, till vänster firar sin förlovning med fröken Ann-Britt Lundström. Mitt emot sitter tillika nyförlovade fotografen Eric Johansson med fästmön Nasmi Briese. Alla sitter vid ett bord på en restaurang höjer sina glas och skålar. Männen uppklädda i smoking och kvinnorna i aftonklänning. Ett femte kuvert står uppdukat men den personen saknas, kanske fotografen själv som rest sig från bordet för att fotografera? Sverige 1942
Wasavarvet 1961. Den museibyggnad på Djurgården där skeppet Vasa förvarades från november 1961. Skeppet stod på en flytande betongponton inuti plåtbyggnaden. Arbetet pågick i många år med att konservera Vasa och man sprutade ett konserveringsmedel på fartyget så att det inte torkade eller gick sönder. Inne i plåtbyggnaden var det alltid kallt, fuktigt och dimmig. Fredagen den 16 februari 1962 invigdes museet.
Wasavarvet 1961. Den museibyggnad på Djurgården där skeppet Vasa förvarades från november 1961. Skeppet stod på en flytande betongponton inuti plåtbyggnaden. Arbetet pågick i många år med att konservera Vasa och man sprutade ett konserveringsmedel på fartyget så att det inte torkade eller gick sönder. Inne i plåtbyggnaden var det alltid kallt, fuktigt och dimmig. Fredagen den 16 februari 1962 invigdes museet.
Wasavarvet 1961. Den museibyggnad på Djurgården där skeppet Vasa förvarades från november 1961. Skeppet stod på en flytande betongponton inuti plåtbyggnaden. Arbetet pågick i många år med att konservera Vasa och man sprutade ett konserveringsmedel på fartyget så att det inte torkade eller gick sönder. Inne i plåtbyggnaden var det alltid kallt, fuktigt och dimmig. Fredagen den 16 februari 1962 invigdes museet.
Wasavarvet 1961. Den museibyggnad på Djurgården där skeppet Vasa förvarades från november 1961. Skeppet stod på en flytande betongponton inuti plåtbyggnaden. Arbetet pågick i många år med att konservera Vasa och man sprutade ett konserveringsmedel på fartyget så att det inte torkade eller gick sönder. Inne i plåtbyggnaden var det alltid kallt, fuktigt och dimmig. Fredagen den 16 februari 1962 invigdes museet.
Wasavarvet 1961. Den museibyggnad på Djurgården där skeppet Vasa förvarades från november 1961. Skeppet stod på en flytande betongponton inuti plåtbyggnaden. Arbetet pågick i många år med att konservera Vasa och man sprutade ett konserveringsmedel på fartyget så att det inte torkade eller gick sönder. Inne i plåtbyggnaden var det alltid kallt, fuktigt och dimmig. Fredagen den 16 februari 1962 invigdes museet.
Wasavarvet 1961. Den museibyggnad på Djurgården där skeppet Vasa förvarades från november 1961. Skeppet stod på en flytande betongponton inuti plåtbyggnaden. Arbetet pågick i många år med att konservera Vasa och man sprutade ett konserveringsmedel på fartyget så att det inte torkade eller gick sönder. Inne i plåtbyggnaden var det alltid kallt, fuktigt och dimmig. Fredagen den 16 februari 1962 invigdes museet.
Wasavarvet 1961. Den museibyggnad på Djurgården där skeppet Vasa förvarades från november 1961. Skeppet stod på en flytande betongponton inuti plåtbyggnaden. Arbetet pågick i många år med att konservera Vasa och man sprutade ett konserveringsmedel på fartyget så att det inte torkade eller gick sönder. Inne i plåtbyggnaden var det alltid kallt, fuktigt och dimmig. Fredagen den 16 februari 1962 invigdes museet.
Modevisning på 1960-talet. En kvinna och ett barn står på en trappa i kläderna som är årtiondets mode. Flickan i kortärmad tröja och kortbyxor och hon i en klänning som tidstypiskt inte når över knäna. De håller i skyltar med numren 10 och 11 så att publiken kan hålla ordning på vem som designat kläderna. 1965