Bo Holmström. Legendarisk tv reporter och programledare. Anställdes på Sveriges Television som ung man endast 22 år gammal. Redan 1960 gjorde han sitt första nyhetsreportage. Han var utrikeskorrespondent i New York, Paris, Rom. Han gick i pension 2011 när han var 72 år. Här den 7 April 1962 i sin öppna engelska sportbil, en Austin-Healey Sprite även kallad Frogeye eller Grodöga.
Bo Holmström. Legendarisk tv reporter och programledare. Anställdes på Sveriges Television som ung man endast 22 år gammal. Redan 1960 gjorde han sitt första nyhetsreportage. Han var utrikeskorrespondent i New York, Paris, Rom. Han gick i pension 2011 när han var 72 år. Här den 7 April 1962 i sin öppna engelska sportbil Austin-Healey Sprite även kallad Frogeye eller Grodöga.
Bo Holmström. Legendarisk tv reporter och programledare. Anställdes på Sveriges Television som ung man endast 22 år gammal. Redan 1960 gjorde han sitt första nyhetsreportage. Han var utrikeskorrespondent i New York, Paris, Rom. Han gick i pension 2011 när han var 72 år. Här den 7 April 1962 i sin öppna engelska sportbil Austin-Healey Sprite även kallad Frogeye eller Grodöga.
Bo Holmström. Legendarisk tv reporter och programledare. Anställdes på Sveriges Television som ung man endast 22 år gammal. Redan 1960 gjorde han sitt första nyhetsreportage. Han var utrikeskorrespondent i New York, Paris, Rom. Han gick i pension 2011 när han var 72 år. Här den 7 April 1962 i sin öppna engelska sportbil Austin-Healey Sprite även kallad Frogeye eller Grodöga.
Bo Holmström. Legendarisk tv reporter och programledare. Anställdes på Sveriges Television som ung man endast 22 år gammal. Redan 1960 gjorde han sitt första nyhetsreportage. Han var utrikeskorrespondent i New York, Paris, Rom. Han gick i pension 2011 när han var 72 år. Här den 7 April 1962 i sin öppna engelska sportbil Austin-Healey Sprite även kallad Frogeye eller Grodöga.
Bo Holmström. Legendarisk tv reporter och programledare. Anställdes på Sveriges Television som ung man endast 22 år gammal. Redan 1960 gjorde han sitt första nyhetsreportage. Han var utrikeskorrespondent i New York, Paris, Rom. Han gick i pension 2011 när han var 72 år. Här den 7 April 1962 i sin öppna engelska sportbil Austin-Healey Sprite även kallad Frogeye eller Grodöga.
Bilhistoria. Här den bil som Volvo lanserade 1927 med hade arbetsnamnet Larson. Den skulle sedermera få modellbeteckningen Volvo ÖV 4 1927. ÖV betyder öppen vagn. Kostnaden för bilen då var 4800 kronor och försäljningen gick trögt. Första året 1927 såldes bara 297 bilar. Gustaf Larson. 1887-1968. Svensk civilingenjör och verksam inom bilföretaget Volvo som dess vice verkställande direktör och teknisk chef från det att bolaget grundades 1926. Tillsammans med Assar Gabrielsson inledde han diskussioner om att ta fram en denna nya svensk personbil som blev början till nuvarande Volvo.
Skarpnäcksloppet 1954
I lilla seriesportsvagnsklassen segrade Olle Persson med sin Ferrari, bakom skymtar Frazer-föraren Sam Gillberg som slutade på andra plats
5/9-1954
Prins Bertil och Karl Kling segrare i loppet för turistvagnar +2000cc, 16 varv på Råbelövsbanan i en Mercedes 300 SL. Längst till höger racingstallchefen för Mercedes Alfred Neubaner
Kristianstads Grand Prix
1955
Sveriges Grand Prix för sportvagnar kördes på Råbelöfsbanan under tre år med början 1955.