Stockholm på 1960-talet. En Volkswagen bubbla och en Mercedes är parkerade längs en gata i Stockholms innerstad, och varuhuset NK och dess skyltfönstren speglar sig i den den motsatta fastigheten. Mars 1968
Stockholm på 1960-talet. En Volvo 142 syns passera framför rivna hus och bråte. Den så kallade Norrmalmsreglering är i sitt slutskede. De omfattande rivningar som började genomföras i Stockholms city under 1950-talet har ännu inte blivit färdiga. En av de sista resterna av de omfattande byggnadsarbetena var den så kallade Riksgropen, där de sista resterna försvann så sent som 1998.
Stockholm på 1960-talet. Stockholms innerstad i Mars 1968. Bilar och fotgängare syns. På husgavlarna är reklam uppsatt för Opel, Cernitin pollen vitamin mfl. En Mercedes taxi står vid taxistolpen.
Stockholm på 1960-talet. En mindre lastbil från Atlas Copco syns passera framför rivna hus och bråte. Den så kallade Norrmalmsreglering är i sitt slutskede. De omfattande rivningar som började genomföras i Stockholms city under 1950-talet har ännu inte blivit färdiga. En av de sista resterna av de omfattande byggnadsarbetena var den så kallade Riksgropen, där de sista resterna försvann så sent som 1998.
Stockholm på 1960-talet. Stockholms innerstad i Mars 1968. Bilar och fotgängare syns. På husgavlarna är reklam uppsatt för Opel, Cernitin pollen vitamin mfl. En Mercedes taxi står vid taxistolpen.
Saab 900 nostalgi. Det svenska alpina landslaget i Maj 1985 under ett träningsläger i alpmiljö. En av lagets sponsorer är den svenska biltillverkaren SAAB som inte missar ett tillfälle att få sin bil fotograferad med slalomåkarna. En fotograf och assistent har arrangerat bilen och idrottsmännen en strålande solig dag med snötäckta alper som bakgrund. Saab 900 började säljas hösten 1978 som 1979 års modell. Saab 900 var en vidareutveckling av den populära Saab 99 och beskrevs i dåtidens motortidningar med rubriker som Ett steg upp i lyxklassen. Bilmodellen blev Saabs mest framgångsrika med över 900 000 tillverkade bilar. Drygt 200 000 bilar såldes i Sverige.
Saab 900 nostalgi. Det svenska alpina landslaget i Maj 1985 under ett träningsläger i alpmiljö. En av lagets sponsorer är den svenska biltillverkaren SAAB som inte missar ett tillfälle att få sin bil fotograferad med slalomåkarna. En fotograf och assistent har arrangerat bilen och idrottsmännen en strålande solig dag med snötäckta alper som bakgrund. Saab 900 började säljas hösten 1978 som 1979 års modell. Saab 900 var en vidareutveckling av den populära Saab 99 och beskrevs i dåtidens motortidningar med rubriker som Ett steg upp i lyxklassen. Bilmodellen blev Saabs mest framgångsrika med över 900 000 tillverkade bilar. Drygt 200 000 bilar såldes i Sverige.