Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kg. Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.
Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kg. Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.
Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kg. Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.
Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kg. Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.
Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kg. Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.
Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kg. Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.
Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kg. Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.
Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kg. Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.
Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kg. Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.
Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kg. Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.
Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kg. Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.
Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kg. Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.
Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kg. Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.
Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kg. Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.
Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kg. Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.
Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kg. Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.
Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kg. Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.
Larven kallades en svensk okonventionell snöskoter som numera nått kultstatus. Den bestod av ett långt larvband med sits där föraren satt och styrde med hjälp av sin vikt och med sina skidor. Den lanserades 1965 och tillverkades av företaget Lenko i Östersund, grundat av Lennart Nilsson. När den lanserades kostade den 3000 kr. Cirka 4500 exemplar byggdes totalt. Topphastigheten var 48 km/tim. Larven drevs framåt med glasfiberarmerade plastband. Larven var 178 cm lång, 81 cm bred med en totalvikt på 76 kg. Chassit i aluminium och delat på mitten. Motorn är placerad i bakvagnen.
Edvard Persson , 1888-1957 , svensk skådespelare och sångare, En av Sveriges mest folkära skådespelare och den godmodige skåningen personifierad.
Här på sitt lantställe på Älgö vid Saltsjöbaden i Stockholm där han tagit sig en skidtur, och värmer sig med en kopp kaffe tillsammans med hans fru och svärfar och hunden Tony. Ett bildreportage av fotograf KG Kristoffersson publicerat i bildtidningen Se nr 5 1940
Stockholm 1950. Det snöar friskt den här vinterdagen 1950 och man ser inte Stockholms stadshus vanligtvis skarpa kontur för snöfallet. En vy från området runt Tegelbacken där järnväg, spårvagn och biltrafik samsades om utrymmet, något som kallades för Tegelbackseländet på grund av de långa köerna och väntandet.